[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
مدیریت دانشکده::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزش ::
امور پژوهش::
اخبار دانشکده::
فضاهای آموزشی و تحقیقاتی::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با صنعت::
لینک های مفید::
تماس با ما::
گروه های دانشجویی::
::
مراکز تحقیقاتی و پزوهشی
مرکز تست و پایش ماشین های الکتریکی

مرکز تحقیقات نانوپترونیکس 

پژوهشکده سبز  

پژوهشکده الکترونیک 

آزمایشگاه تحقیقاتی الکترونیک قدرت 

قطب علمی اتوماسیون و بهره برداری از سیستمهای قدرت 

مجله مهندسی برق و الکترونیک 

پژوهشکده مهندسی و فناوری عصبی ایران  

آزمایشگاه تحقیقاتی آنتن 

مرکز مطالعات راهبردی وبین الملل فاوا

..
پیوند با سیستم های دانشگاه

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
شرایط مصاحبه برای عضویت هیات علمی

شرایط دعوت به مصاحبه برای متقاضیان عضویت در هیئت علمی گروه قدرت

تخصصهای مورد نیاز

..
نظرسنجی
کدام بخش از سایت دانشکده مهندسی برق بیشتر مورد استفاده شما قرار می گیرد؟
آموزش و اطلاعیه های آموزشی
پژوهش و اطلاعیه های پژوهشی
اطلاعات دانشکده و اساتید
اخبار
اکثر موارد موجود در سایت
   
..
نظرسنجی
ارزیابی شما از سایت دانشکده مهندسی برق چیست؟
اطلاعات ارائه شده در حد کفایت است.
اطلاعات ارائه شده مطلوب است ولی نیاز به اطلاعات بیشتر می باشد.
اطلاعات ارائه شده کافی نیست.
   
..
درج نظر
به نظر شما کمبودهای سایت دانشکده برق چیست و برای رفع آن ها چه اقداماتی باید انجام شود؟ برای درج نظر کلیک نمایید.
..
:: سخنرانی علمی با عنوان برقی سازی خطوط راه آهن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۱۰/۲۰ | 

سخنرانی علمی با عنوان "برقی سازی خطوط راه آهن"

AWT IMAGE

شبکه های راه آهن شریان های اقتصادی کشورها می باشند. حجم عظیم انتقال بار و مسافر با راه آهن سهم عمده ای در کاهش مصارف انرژی و همچنین کاهش هزینه استهلاک در مقایسه با سایر انواع حمل و نقل دارد. علاوه بر این سرعت، ایمنی و راحتی مسافرت های بین شهری با استفاده از قطارهای امروزی با سایر انواع حمل و نقل قابل دستیابی نیست. در این راستا در نقاط مختلف جهان پروژه های عظیم ساخت، توسعه و برقی سازی خطوط راه آهن و ایجاد مترو درون شهری در حال اجرا است. از جمله این پروژه ها در منطقه می توان به ایجاد شبکه سراسری در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس اشاره نمود که از عمان تا کویت کلیه شهرهای مهم را پوشش خواهد داد. به عنوان مثال در پروژه خط راه برقی مکه- جده- مدینه قطارهای برقی این فاصله ۴۵۰ کیلومتری را با سرعت حدود ۳۰۰ کیلومتر در حدود ۹۰ دقیقه طی خواهند نمود. قطارهای برقی نسبت به قطارهای دیزلی دارای قابلیت های بیشتری هستند که به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • بهره برداری و نگهداری ارزانتر و عملکرد بهتر
  • آلودگی کمتر محیط زیست (۲۰ تا ۳۵ درصد کاهش در گازهای گلخانه ای)
  • تصویر مدرن تر در یک کشور و استفاده از انرژی پاک
  • تنوع در سوخت اولیه مورد نیاز نیروگاههای برق
  • ترمز الکتریکی با قابلیت برگشت انرژی الکتریکی به منبع

در مقابل مزایای فوق شبکه راه آهن نیاز به سرمایه گذاری سنگین دارد که فقط از عهده دولت ها برمی آید. علاوه بر این باید به خطرار ناشی از استفاده از انرژی برق، مسیرهای محدودتر، تداخل الکترومغناطیسی با محیط اطراف، خوردگی ناشی از جریانهای سرگردان اشاره نمود. در این سمینار آخرین روش ها در زمینه برقی سازی خطوط راه آهن ارایه گردید و با توجه به پروژه برقی سازی راه آهن غرب کشور انگلستان که در حال اجرا است، تجربیات عملی در این زمینه ارائه گردید. شرح حال سخنران: دکتر صادق جمالی در ۱۰ سال گذشته به عنوان مشاور در پروژه های برقی سازی با شرکت های بزرگ همکاری داشته است که از جمله می توان به مترو لندن، شاخه بین الملل راه آهن آلمان (DB International) ، شرکت مهندسین مشاور لامایر، کنسرسیوم ABB و  UKPN برای برقی سازی راه آهن غرب انگلستان اشاره نمود. در این همکاری ها ایشان مسئولیت تیم طراحی در موارد زیر را برعهده داشته اند:

۱- طراحی مفهومی شبکه برق رسانی خط ۳ مترو تهران

۲- طراحی مفهومی شبکه مترو دوحه و خطوط بین شهری قطر

۳- طراحی در جزئیات توسعه شبکه برق رسانی مترو لندن مخصوصا برای افزایش ظرفیت در هنگام المپیک ۲۰۱۲ لندن

۴- مشاور ارشد برقی سازی خطوط راه آهن غرب انگلستان

AWT IMAGE

دفعات مشاهده: 1064 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد . نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد .
Persian site map - English site map - Created in 0.192 seconds with 1032 queries by yektaweb 3465